کنترل کیفیت ,

۱۳۹۷/۱/۱۰ جمعه
(1)
(0)
کنترل کیفیت
کنترل کیفیت
مدیریت کیفیت
عبارت است از مجموعه فعالیتهاي هماهنگ شده براي هدایت و کنترل سازمان در امور مرتبط با کیفیت و شامل
سه بخش کنترل، بهبود و تضمین کیفیت میشود.
Quality Control- Q. Improvement- Q. Assurance
خطمشی کیفیت: عبارت است از مقاصد و جهتگیريهاي کلی سازمان که رسماً توسط مدیریت ارشد شرکت اعلام شود.
اهداف کلی: آن دسته از اهداف مرتبط با کیفیتهاي دستیابی به آنها و دستور کار سازمان میباشد و معمولاً بر اساس خطمشی کیفیت میباشد. کنترل کیفیت: بخشی از مدیریت کیفیت است که حصول اطمینان از برآورده شدن نیازهاي کیفیت را بر عهده دارد.
بهبود کیفیت: بخشی از مدیریت کیفیت است که ارتقاء توان سازمان را در برآورده کردن نیازهاي کیفی بر عهده دارد.
دستیابی به استانداردهاي برتر ⟻ ارتقا و بهبود شرایط موجود مجموعهاي از آزمایشات و بازرسیهاي فیزیکی از محصولات و فرآیندها جهت اطمینان از برآورده شدن :Q.C.
استانداردهاي محصولات تولیدي. حفظ شرایط موجود و تعریفشده (استانداردها) ⟻Q.C.
تضمین کیفیت: مجموع فعالیتهاي طرحریزيشده جهت حصول اطمینان کافی از اینکه محصول نیازمنديهاي کیفیت را برآورده میکند.
مشکلات کیفی
در یک مقطع خاص بروز کرده و با انجام اقدام اصلاحی مناسب :Sporadic problems -1 مقطعی یا اتفاقی در سازمان ایجاد میشود. Q.C.C رفع میشود. براي رفع آنها معمولاً حلقههاي کنترل کیفی در درازمدت وجود داشته و ممکن است افراد به آن بیتوجه شوند. براي :Chronic problems -2  مزمن تیمهاي پروژهاي تشکیل میشود. مشکل در قالب یک پروژه تعریف میشود. ممکن است تغییر سازمانی در شرکت نیاز باشد.
Zero Defect درصد نقص (ضایعات) صفر Z.D: ppm (part per million) & ppb (part per billion) با دو مبحث روبرو هستیم: Q. Assurance در QS سیستمهاي 9000 ⟻ - مستندسازي دستورالعملها و رویههاي مرتبط با کیفیت ISO 9002⟻ - ممیزي کنترل فرآیندها در رابطه با مستندات موجود مدیریت کیفیت جامع نگرشی است که برمبناي آن مدیریت سازمان با شرکت تمامی کارکنان سازمان، مشتریان و تأمینکنندگان مواد و
قطعات و بهبود مستمر کیفیت که منجر به جلب رضایت مشتري میشود میپردازد. -1 مفهوم جامع: کلیه عناصر داخلی و خارجی سازمان در فرآیند بهبود کیفیت مشارکت دارند (سیستم پیشنهادات + تقویت روحیه کاري تیمی) آثار کیفی اخذ نظرات مشتریان و ترجمه آن به خدمات محصول و فرآیندهاست. Q.F.D Quality Function Deployment گسترش عملکرد کیفی 4 مفهوم دیگر جامع درگیري کلیه بخشهاي سازمان در امر کیفیت.در کلیه سازمآنهاي تولیدي و خدماتی. T.Q.M امکان استفاده از نگرشرا بنا به فراخور سازمان خود پیادهسازي میکند. T.Q.M. -2 هر سازمانی
5 ایجاد نظم و ترتیب در محیط کار SSPC اجراي
سیستم پیشنهادات دیدگاه رضایت مشتري محور همه فعالیتها است. سپس به سود حداکثر نگاه ضمنی دارد.
 share network
با بیش از 20 سال سابقه دانشگاهی و آزمایشگاهی
دفتر مرکزی
کرج - بعد از پل آزادگان - ابتدای خیابان مطهری- نبش کوچه ساوجی - ساختمان کوروش پلاک 901 - طبقه اول واحد 1- کد پستی: 3149649837
تلفن های تماس
026-32555937 - 026-32555938
09363928058 - 09123050747
09120796671 - 09380626117​
asadimohammadreza@yahoo.com
kalantari.ali67@gmail.com
telegram
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
سایت ساز و فروشگاه ساز یوتاب